Osiągnięcia uczniów klas I-III – 2004/2005
Klasa IA
§ Jakub Iwański – zajął II miejsce w Otwartych Mistrzostwach Powiatu Mińskiego w Judo Dzieci (kategoria wagowa do 25 kg.)
§ Ola Buczyńska – zajęła III miejsce w Ogólnopolskim Turnieju w SHORT-TENISIE o puchar Prezydenta miasta Radomia w kategorii do 8 lat
Zajęła II miejsce w wojewódzkich eliminacjach „Talentiada 2005”
III miejsce w turnieju tenisowym eliminacyjnym Simpuls Kids’Cup 2005 organizowanym przez Klub Tenisowy Return w Radomiu
§ Rafał Bojarski – zdobył nagrodę indywidualną VII Powiatowym Przeglądzie Twórczości Artystycznej Osób Niepełnosprawnych powiatu radomskiego (odbył się w domu kultury w Iłży)
III miejsce w rzucie piłką do celu w XI Warszawskiej Olimpiadzie Młodzieży Niepełnosprawnej
Klasa IB
§ Magdalena Dobosz – zdobyła wyróżnienie w etapie powiatowym XXII Małego Konkursu Recytatorskiego
§ Paweł Ludwiński – zdobył II miejsce w Ogólnopolskim konkursie modeli plastikowych i kartonowych, który odbył się w klubie „Idalin”
§ Arkadiusz Dolega – w XI Warszawskiej Olimpiadzie Młodzieży Niepełnosprawnej:
II miejsce w wyścigu na wóżkach
II miejsce w rzucie piłką do celu
II miejsce w rzucie piłką lekarską na odległość
Klasa IIA
§ Ola Mendyk – zdobyła wyróżnienie w szkolnym konkursie „Idol”
zdobyła II miejsce w Międzyszkolnych Gwiazdkowych Zawodach Pływackich
zdobyła VII miejsce w Zawodach Pływackich uczniów klas II ze Szkół Podstawowych z Radomia
§ Maciej Węgrzecki – zdobył XII miejsce w Zawodach Pływackich uczniów klas II ze Szkół Podstawowych z Radomia
§ Ada Iwańska i Daniel Nagrodzi – zdobyli II miejsce w Międzyszkolnym Konkursie Czytelniczym „Czarodziejskie Słowa”, którego finał odbył się w PSP nr 21 w Radomiu
§ Wiktoria Piętowska – zajęła III miejsce w szkolnym konkursie plastycznym „Radomir – maskotka Radomia”
§ Daniel Nagrodzi – zajął II miejsce w szkolnym konkursie recytatorskim klas 0-III
Klasa IIB
§ Ewa Kozakiewicz – zajęła I miejsce w szkolym Konkursie „As gramatyki” – wśród uczniów klas II
Zajęła III miejsce w szkolnym konkursie recytatorskim klas 0-III
§ Michał Ziętkowski - zajął II miejsce w szkolnym konkursie plastycznym „Radomir – maskotka Radomia”
zdobył złoty medal za udział w konkursach i aktywność w graupie tanecznej „Styl”
wyróżnienie w etapie powiatowym XVII Konkursu Recytatorskiego „Warszawska Syrenka”
§ Piotr Kaczmarski – zajął II miejsce w szkolnym konkursie recytatorskim klas 0-III
Zajął II miejsce w tańcach towarzyskich w grupie „Rocstep” na Ogólnopolskim turnieju w Staszowie
Zajął II miejsce w tańcach towarzyskich w grupie „Rocstep” na Ogólnopolskim turnieju w Kobyłce
Zajął II miejsce w tańcu nowoczesnym z grupą „Rocstep” w Regionalnym Przeglądzie w Radomiu
§ Piotr Stanisławek – zdobył I miejsce w konkursie plastycznym organizowanym przez parafię Chrystusa Dobrego Pasterza
Klasa IIC
§ Ania Boryczka – zajęła wraz z zespołem II miejsce w Międzyszkolnym Konkursie Czytelniczym „Czarodziejskie Słowa”, którego finał odbył się w PSP nr 21 w Radomiu
Zajęła I miejsce w V Diecezjalnym Konkursie Piosenki religijnej
§ Jaś Czarnecki, Ola Karasiuk, Oskar Nosowski – zajęli IV miejsce (na 9 zespołów startujących) w Międzyszkolnym Konkursie Czytelniczym „Czarodziejskie Słowa”, którego finał odbył się w PSP nr 21 w Radomiu
§ Marta Wietecha – zajęła II miejsce w szkolnym konkursie „As gramatyki” – wśród uczniów klas II
§ Martyna Chmiel – zajęła I miejsce w szkolnym konkursie plastycznym „Radomir – maskotka Radomia”
Klasa IIIA
§ Bartek Senderowski – został Wicemistrzem Mazowsza w tenisie ziemnym w kategorii do 10 Lat
§ Bartek Brzeziński – zajął IV miejsce w konkursie modelarskim organizowanym w Domu Kultury „Idalin”
§ Ola Sobień – zajęła II miejsce na III etapie szkolnego konkursu muzycznego „Sol mi la”
§ Jakub Orczykowski – zajął I miejsce w szkolnym konkursie „As gramatyki” – wśród uczniów klas III
Klasa IIIB
§ Kuba Rupniewski – zajął I miejsce w II Ogólnopolskim Konkursie Recytatorskim Poezji Karola Wojtyły i o Janie Pawle II, w kategorii klas I-III
Zajął III miejsce na III etapie szkolnego konkursu muzycznego „Sol mi la”
§ Patryk Grochala – zajął I i II miejsce w konkursach tańca towarzyskiego dla dzieci w wieku 10-11 lat
Klasa IIIC
§ Jan Popczyński – zajął I miejsce w Mistrzostwach Radomia w Szachach Błyskawicznych Juniorów
§ Bartosz Stępień – zajął III miejsce w Konkursie Modelarskim organizowanym w Klubie „Idalin”
§ Kacper Głuch – zajął III w konkursie ortograficznym organizowanym w sanatorium „Orlik” w Kudowie-Zdroju
§ Maciek Satora – zajął I miejsce na III etapie szkolnego konkursu muzycznego „Sol mi la”
§ Ala Węglika - zajęła II miejsce na III etapie szkolnego konkursu muzycznego „Sol mi la”
Osiągnięcia uczniów klas IV-VI – 2004/2005
II Ogólnopolski Konkurs Recytatorski Poezji Karola Wojtyły i o Janie Pawle II
§ Maciej Rudnik, kl. 5C – II miejsce w etapie międzywojewódzkim, udział w etapie ogólnopolskim
XVII konkurs recytatorski „Warszawska Syrenka” (teren województwa)
§ Filip Kowalczyk, kl. 5C – wyróżnienie w etapie powiatowym
XXII Mały Konkurs Recytatorski (teren miasta Radomia)
§ Oliwia Stępień, kl. 4A – I miejsce w etapie powiatowym, udział w etapie rejonowym
§ Anna Kaczmarska, kl.5B – wyróżnienie w etapie powiatowym
§ Maciej Rudnik, kl. 5C – wyróżnienie w etapie powiatowym
Konkurs Czytelniczy „Świat mitów” (międzyszkolny)
§ Drużyna, w skład której weszli: Michał Szymański, kl. 5A, Kuba Rahman, kl. 5A, Kinga Gaździńska, kl. 5A, Bartłomiej Opalewski, kl. 5B – zajęła I miejsce w etapie międzyszkolnym
Kangur 2005 (ogólnopolski)
§ Monika Szczepanowska, kl. 4C – dyplom za bardzo dobry wynik
§ Piotr Kosior, kl. 6C - dyplom za bardzo dobry wynik
III edycja Międzyszkolnego konkursu języka angielskiego dla klas IV-VI (teren miasta Radomia)
§ Filip Sobkiewicz, kl. 6A – VIII miejsce w etapie międzyszkolnym
Osiągnięcia sportowe indywidualne
Otwarte Mistrzostwa Radomia w szachach klasycznych (teren miasta Radomia)
§ Bartosz Maciąg, kl. 5B – I miejsce
Międzynarodowy Turniej Judo
§ Maciej Sałata, kl. 6B – I miejsce w kategorii młodzików
XI Warszawska Olimpiada Młodzieży Niepełnosprawnej (województwo mazowieckie)
§ Sylwester Półtorak – I miejsce w strzale na bramkę hokejową, III miejsce w biegu na 100 m, III miejsce w rzucie do celu
§ Krzysztof Szumacher – II miejsce w rzucie piłką lekarską, II miejsce w wyścigu na wózkach, II miejsce w rzucie piłką do bramki hokejowej
Osiągnięcia sportowe grupowe
Radomska Olimpiada Młodzieży (teren miasta Radomia)
§ Mini-koszykówka dziewcząt klasy 5-6 – IV miejsce (Karolina Bednarska, Aleksandra Kaczkowska, Anna Kaczmarska, Magdalena Kałasz, Agata Kowalczyk, Anna Piszak, Lena Szewczyk, Marlena otyńska, Anna Grządka, Julia Wiśniewska)
§ Mini-koszykówka chłopców kl.6 – II miejsce (Bartosz Kupidura, Bartosz Podkowiński, Filip Namysło, Mikołaj Stefański, Maciej Sałata, Maciej Świerczyński, Krystian Zgrzebniak, Tymon Markiewicz, Hubert Terlecki, Krzysztof Kobyłka, Paweł Gomuła, Filip Sobakiewicz, Adrian Pietrasik)
§ Pływanie (sztafeta chłopców szkół podstawowych) kl.3-6 – II miejsce (Michał Satora, Karol Brzeziński, Piotr Szewczyk, Stefan Popczyński, Krzysztof Łuba, Adrian Chmielowiec, Krzysztof Kobyłka, Maciej Kowalczyk)
§ Tenis stołowy dziewcząt kl.6 – II miejsce (Magdalena Kałasz, Paulina Gregorczyk)
§ Mini-siatkówka chłopców kl.6 – VI miejsce (Bartosz Kupidura, Bartosz Podkowiński, Filip Namysło, Mikołaj Stefański, Maciej Sałata, Maciej Świerczyński, Tymon Markiewicz, Krzysztof Kobyłka, Adrian Pietrasik)
Międzypowiatowe Igrzyska Młodzieży szkolnej
§ Mini-koszykówka chłopców kl.6 – III miejsce (Bartosz Kupidura, Bartosz Podkowiński, Filip Namysło, Mikołaj Stefański, Maciej Sałata, Maciej Świerczyński, Krystian Zgrzebniak, Tymon Markiewicz, Hubert Terlecki, Krzysztof Kobyłka, Paweł Gomuła, Filip Sobkiewicz, Adrian Pietrasik)
§ Pływanie chłopców kl. 3-6 – IV miejsce (Michał Satora, Karol Brzeziński, Piotr Szewczyk, Stefan Popczyński, Krzysztof Łuba, Adrian Chmielowiec, Krzysztof Kobyłka, Maciej Kowalczyk)
Turniej „Echa Dnia” w mini-koszykówce
§ Mini-koszykówka chłopców kl.6 – II miejsce (Bartosz Kupidura, Bartosz Podkowiński, Filip Namysło, Mikołaj Stefański, Maciej Sałata, Maciej Świerczyński, Krystian Zgrzebniak, Tymon Markiewicz, Hubert Terlecki, Krzysztof Kobyłka, Paweł Gomuła, Filip Sobkiewicz, Adrian Pietrasik)
Międzynarodowy Turniej Mini-koszykówki Chłopców w Troyes we Francji
Drużyna chłopców zajęła 10 miejsce
Osiągnięcia młodzieży, gimnazjum – 2004/2005
XVII konkurs recytatorski „Warszawska Syrenka” (województwo mazowiecki)
§ Mateusz Maciejczyk, kl. 1a – I miejsce w etapie powiatowym, udział w etapie wojewódzkim
§ Katarzyna Cynowska, kl. 1e – wyróżnienie w etapie powiatowym
§ Zofia Jagiełło, kl. 2c – wyróżnienie w etapie powiatowym
II Ogólnopolski Konkurs Recytatorski Poezji Karola Wojtyły i o Janie Pawle II
§ Jakub Stefańczyk, kl. 2d – II miejsce w etapie międzywojewódzkim
XXII Mały Konkurs Recytatorski (teren miasta Radomia)
§ Anna Jażdżyk, kl. 2c – I miejsce w etapie powiatowym, I miejsce w etapie rejonowym (najwyższym)
§ Natalia Skawińska, kl. 3b – wyróżnienie w etapie powiatowym
III Konkurs Ortograficzny (teren miasta Radomia)
§ Agata Szczepkowska, kl. 2c – II miejsce w etapie miejskim
§ Monika Smałz, kl. 2d - II miejsce w etapie miejskim
I Przegląd Twórczości Młodzieżowej „Pasterz i Ojciec” (teren miasta Radomia)
§ Ewa Wilczyńska, kl. Id – II miejsce w międzygimnazjalnym konkursie wiedzy o Janie Pawle II
§ Monika Smałz, kl. 2d – I miejsce w międzygimnazjalnym konkursie wiedzy o Janie Pawle II
§ Jakub Stefańczyk, kl. 2d – I miejsce w konkursie recytatorskim
§ Anna Jażdżyk, kl. 2c – wyróżnienie w konkursie recytatorskim
§ Karolina Wietrak, kl. 1d – II miejsce w etapie literackim
Konkurs recytatorski „Wie4rsze polskich poetów” (teren miasta Radomia)
§ Mateusz Maciejczyk, kl. 1a – III miejsce w etapie miejskim
Międzygimnazjalny konkurs recytatorski „Mówimy wiersze polskich noblistów” (teren miasta Radomia)
§ Mateusz Maciejczyk, kl. 1a – wyróżnienie honorowe w etapie miejskim
Radomskie Zawody Matematyczne (teren miasta Radomia)
§ Michał Grodecki, kl. 3b – udział w II etapie konkursu
Kangur 2005 (ogólnopolski)
§ Ilona Mojzych, kl. 1a – wyróżnienie, czyli dyplom za dobry wynik
§ Maria Nowakowska, kl. 2a – dyplom za bardzo dobry wynik
Festiwal Piosenki Zaczarowanej (ogólnopolski)
§ Daniel Zawodnik, kl. 2d – I miejsce w etapie ogólnopolskim w kategorii dzieci do lat 15
II Międzygimnazjalny Konkurs Wiedzy o Życiu błogosławionej Matki Teresy z Kalkuty (teren diecezji radomskiej)
§ Magdalena Sumińska, kl. 3c – III miejsce w konkursie recytatorskim w etapie międzygimnazjalnym
Konkurs „Super Szkoła” (ogólnopolski)
Publiczne Gimnazjum nr 14 zajęło II miejsce w kategorii gimnazjów w miejscowościach powyżej 50 tys. mieszkańców w ogólnopolskim konkursie na najlepsze gimnazjum organizowanym przez „Super Express”. W prezentacjach udział brali: Mateusz Maciejczyk, kl. 1a, Wojciech Orlicki, kl. 1e, Kamila Tomczyk, kl. 2c, Jakub Stefańczyk, kl. 2d, Monika Smałz, kl. 2d, Daniel Zawodnik, kl. 2d, Tomasz Gajewski (absolwent), Przemysław Kamiński, kl. 3b.
Osiągnięcia sportowe indywidualne
Ogólnopolskie Zawody w tenisie ziemnym w tenisie ziemnym
§ Nela Molga, kl. 2d – I miejsce w grze pojedynczej
XI Warszawska Olimpiada Młodzieży Niepełnosprawnej (województwo mazowieckie)
§ Daniel Zawodnik, kl. 2d - I miejsce w rzucie piłką lekarską
§ Jakub Stefańczyk, kl. 2d - I miejsce w biegu na 100m
§ Paulina Cywka, kl. 2d - IV miejsce w chodzie na 50 m
§ Ilona Mojzych, kl. 1a – I miejsce w wyścigu na czworakach
§ Agata Maria Biniaszewska, kl. 1c - III miejsce w rzucie do bramki hokejowej, III miejsce w chodzie na 50 m, IV miejsce w wyścigu na czworakach
Osiągnięcia taneczne
Ewelina Czarnecka, uczennica klasy Ic zajęła I miejsce na turnieju w Lubartowie w tańcach latynoamerykańskich, I miejsce na turnieju w Lublinie w tańcach standardowych, II miejsce w „Grand Prix Mazowsza” w tańcach standardowych
Osiągnięcia sportowe grupowe
Radomska Olimpiada Młodzieży
§ piłka koszykowa chłopców – II miejsce (Przemysław Anduła, Paweł Buras, Bartosz Czajkowski, Maciej Eysmontt, Jacek Wicherek, Mateusz Czyż, Michał Jasiński, Adrian Nitzki, Michał Piwowarski, Michał Wachowicz, Michał Grodecki, Kamil Pacholczak)
Międzypowiatowe Igrzyska Młodzieży Szkolnej
§ piłka koszykowa chłopców – III miejsce (Przemysław Anduła, Paweł Buras, Bartosz Czajkowski, Maciej Eysmontt, Jacek Wicherek, Mateusz Czyż, Michał Jasiński, Adrian Nitzki, Michał Piwowarski, Michał Wachowicz, Michał Grodecki, Kamil Pacholczak)
Zestawienie i analiza wyników sprawdzianu klas VI
w roku szkolnym 2004/2005 w ZSI w Radomiu
Test sprawdzał następujące umiejętności: czytanie, pisanie, rozumowanie, wykorzystywanie wiedzy w praktyce, korzystanie z informacji.
I Zestawienie średniej ilości punktów według typów arkuszy
|
S – A1 |
S – A5 |
S – A7 |
Gmina m. Radom |
30,13 75% |
33,00 83% |
24,38 61% |
Powiat m. Radom |
30,13 |
33,00 |
24,38 |
Szkoła |
33,37 83% |
25,00 63% |
22,00 55% |
Klasa 6a |
35,11 88% |
- |
26,00 65% |
Klasa 6b |
32,90 82% |
- |
23,00 56% |
Klasa 6c |
32,24 81% |
25,00 63% |
17,00 43% |
II Zestawienie według poszczególnych umiejętności dla arkusza S – A1
|
czytanie |
pisanie |
rozumowanie |
wykorzystywanie wiedzy |
korzystanie |
Gmina Radom |
8,31 |
6,72 |
5,93 |
6,04 |
3,12 |
Szkoła w pkt. |
9,22 |
6,85 |
6,80 |
6,90 |
3,60 |
Szkoła w % |
92% |
69% |
85% |
86% |
90% |
Kl. 6a |
9,58 96% |
7,53 75% |
7,05 88% |
7,21 90% |
3,74 94% |
Kl. 6b |
9,10 91% |
6,00 60% |
7,05 88% |
7,15 89% |
3,60 90% |
Kl.6c |
9,00 90% |
7,05 70% |
6,33 79% |
6,38 80% |
3,48 87% |
III Porównanie wyników tegorocznych z zeszłorocznymi (S –A1)
|
czytanie |
pisanie |
rozumowanie |
wykorzystywanie wiedzy |
korzystanie |
2004r. |
93% |
81% |
77% |
79% |
92% |
2005r. |
92% |
69% |
85% |
86% |
90% |
IV Zestawienie według poszczególnych umiejętności dla arkusza S – A7
|
czytanie |
pisanie |
rozumowanie |
wykorzystywanie wiedzy |
korzystanie |
Gmina Radom |
7,88 |
6,50 |
3,25 |
4,00 |
2,75 |
Szkoła w pkt. |
7,33 |
7,00 |
2,33 |
2,67 |
2,67 |
Szkoła w % |
73% |
70% |
29% |
33% |
67% |
Zestawienie i analiza wyników egzaminu klas III gimnazjum
w roku szkolnym 2004/2005 w ZSI w Radomiu
I Zestawienie średniej ilości punktów według typów arkuszy w części matematyczno przyrodniczej
|
A1 |
A4 |
A7 |
Gmina m. Radom |
25,38 |
25,50 |
26,20 |
Powiat m. Radom |
25,38 |
25,50 |
26,20 |
Szkoła |
33,67 |
20,00 |
32,33 |
Wzrost(+) lub spadek(-) śr. pkt w stos. do gminy |
+8,29 |
-5,50 |
+6,13 |
Klasa III A |
32,33 |
25,00 |
39,50 |
Klasa III B |
34,63 |
15,00 |
- |
Klasa III C |
33,95 |
- |
18 |
Ogólny średni wynik egzaminu dla szkoły, dla arkusza A1 i A7
jest wyższy niż wyniki powiatu i gminy, słabiej wypadły wyniki
dla arkusza A4. Test w części matematycznej
w Radomiu wypadł bardzo słabo. U nas średni wynik szkoły w
części matematycznej stanowi 133% średniego wyniku w Radomiu.
II Zestawienie wg poszczególnych umiejętności dla arkusza A1
|
Część matematyczno-przyrodnicza egzaminu |
|||
Umiejętność |
Stosowanie wiedzy |
Umiejętne stosowanie terminów |
Wskazywanie |
Wyszukiwanie |
Gmina Radom |
2,96 |
8,41 |
6,15 |
7,86 |
Szkoła w pkt |
4,47 |
11,28 |
8,37 |
9,54 |
Szkoła w % |
55,87% |
75,2% |
55,8% |
79,5% |
Ocena wg WSO |
Dst (3) |
Db (4) |
Dst (3) |
Db (4) |
Klasa IIIA |
4,83 |
10,61 |
7,50 |
9,39 |
Klasa IIIB |
4,11 |
11,74 |
9,00 |
9,79 |
Klasa IIIC |
4,50 |
11,45 |
8,55 |
9,45 |
Lepsze wyniki – db - są w zakresie umiejętnego stosowania
terminów, (chociaż gorsze
od ubiegłorocznych), słabo także – dst - w zakresie stosowania
wiedzy i wskazywania – zaobserwowaliśmy także spadek w
opanowaniu tej umiejętności o 30 % w stosunku
do wyników ubiegłorocznych. Porównując wyniki szkoły i gminy,
można zauważyć,
że nasi uczniowie lepiej opanowali cztery podstawowe
umiejętności egzaminacyjne: stosowanie wiedzy o 51% lepiej,
umiejętne stosowanie terminów o 34%, wskazywanie
o 36% i wyszukiwanie o 21%.
III Zestawienie według poszczególnych umiejętności dla arkusza A7
|
Część matematyczno-przyrodnicza egzaminu |
|||
Umiejętność |
Stosowanie wiedzy |
Umiejętne stosowanie terminów |
wskazywanie |
wyszukiwanie |
Gmina Radom |
2,90 |
12,80 |
4,70 |
5,80 |
Szkoła w pkt. |
4,67 |
16,33 |
5,00 |
6,33 |
Szkoła w % |
58,37% dst (3) |
85,95% bdb (5)
|
50% dop (2) |
48,69% dop (2) |
W tej grupie uczniów najlepsze wyniki – bdb – są w zakresie
umiejętnego stosowania terminów, bardzo słabo wypadło
wskazywanie i opisywanie faktów oraz wyszukiwanie informacji, wg
naszego WSO na ocenę dopuszczającą. Porównując wyniki szkoły i
gminy
dla tego arkusza, również obserwujemy lepsze opanowanie
umiejętności egzaminacyjnych przez naszych uczniów. Stosowanie
wiedzy lepiej opanowaliśmy o 61%, umiejętne stosowanie terminów
o 28%, wskazywanie o 6% i wyszukiwanie o 9%.
IV Zestawienie według poszczególnych umiejętności dla arkusza A4
|
Część matematyczno-przyrodnicza egzaminu |
|||
Umiejętność |
Stosowanie wiedzy |
Umiejętne stosowanie terminów |
Wskazywanie |
Wyszukiwanie |
Gmina Radom |
2,75 |
8,25 |
7,00 |
7,50 |
Szkoła w pkt. |
3,00 |
4,50 |
5,50 |
7,00 |
Szkoła w % |
37,5% dop (2) |
23,68% ndst (1) |
55% dst (3) |
53,85% dst (3) |
V Zestawienie według poszczególnych umiejętności dla arkusza A7
|
Część matematyczno-przyrodnicza egzaminu |
||||
Umiejętność |
Stosowanie wiedzy |
Umiejętne stosowanie terminów |
Wskazywanie |
Wyszukiwanie |
|
Gmina Radom |
2,90 |
12,80 |
4,70 |
5,80 |
|
Szkoła w pkt. |
4,67 |
16,33 |
5,00 |
6,33 |
|
Szkoła w % |
58,37% dst (3) |
85,95% bdb (5)
|
50% dop (2) |
48,69% dop (2) |
|
W tej grupie uczniów najlepsze wyniki – bdb – są w zakresie
umiejętnego stosowania terminów, bardzo słabo wypadło
wskazywanie i opisywanie faktów oraz wyszukiwanie informacji, wg
naszego WSO na ocenę dopuszczającą. Porównując wyniki szkoły i
gminy
dla tego arkusza, również obserwujemy lepsze opanowanie
umiejętności egzaminacyjnych przez naszych uczniów. Stosowanie
wiedzy lepiej opanowaliśmy o 61%, umiejętne stosowanie terminów
o 28%, wskazywanie o 6% i wyszukiwanie o 9%.
VI Zestawienie według poszczególnych umiejętności dla arkusza A4
|
Część matematyczno-przyrodnicza egzaminu |
|||
Umiejętność |
stosowanie wiedzy |
umiejętne stosowanie terminów |
wskazywanie |
wyszukiwanie |
Gmina Radom |
2,75 |
8,25 |
7,00 |
7,50 |
Szkoła w pkt. |
3,00 |
4,50 |
5,50 |
7,00 |
Szkoła w % |
37,5% dop (2) |
23,68% ndst (1) |
55% dst (3) |
53,85% dst (3) |
Z porównania współczynników łatwości czterech podstawowych
umiejętności wynika,
że najlepiej w naszej szkole wypadło wyszukiwanie i stosowanie
informacji. Wymagania
w tym zakresie spełniło 80 % naszych uczniów. Współczynniki
łatwości stosowania wiedzy i wskazywania są na tym samym
poziomie. Porównując współczynniki szkoły i gminy obserwujemy,
że uczniowie naszej szkoły uzyskali lepsze wyniki w opanowaniu
umiejętności niż uczniowie gminy(mamy również wyższe
współczynniki łatwości
w tym zakresie od województwa).
W arkuszu A7 notujemy również wzrost wskaźników łatwości w
opanowaniu czterech podstawowych umiejętności w stosunku do
gminy. Na tym arkuszu również najlepiej
dla szkoły wypadło wyszukiwanie i stosowanie informacji.
W arkuszu A4 obserwujemy spadek wskaźnika łatwości w stosunku do
gminy w trzech umiejętnościach: wskazywaniu, wyszukiwaniu i
umiejętnym stosowaniu terminów. Tylko
w stosowaniu wiedzy wskaźnik szkoły jest wyższy niż wskaźnik
gminy.
VII Tabela staninowa dla wyników uczniów dla arkusza A1
Stanin |
Opis wyniku |
Przedziały punktowe |
Liczba uczniów |
%uczniów |
1 |
najniższy |
0-9 |
- |
- |
2 |
bardzo niski |
10-12 |
- |
- |
3 |
niski |
13-16 |
1 |
2% |
4 |
niżej średni |
17-21 |
2 |
4% |
5 |
średni |
22-28 |
14 |
24% |
6 |
wyżej średni |
29-34 |
11 |
19% |
7 |
wysoki |
35-40 |
16 |
28% |
8 |
bardzo wysoki |
41-44 |
8 |
14% |
9 |
najwyższy |
45-50 |
5 |
9% |
Staniny informują o pozycji danego wyniku wśród wszystkich
wyników. Największa grupa uczniów – 16 uzyskała wynik wysoki
(28% wszystkich uczniów). Żaden z uczniów
nie uzyskał wyniku najniższego. Wynik najwyższy uzyskało pięciu
uczniów czyli około 9% wszystkich uczniów.
VIII Wynik szkoły według norm staninowych arkusza dla A1
Opis wyniku |
Przedział punktowy |
Śr. punktów dla szkoły |
Bardzo wysoki |
32,61-36,55 |
33,67 |
W tym przedziale znalazło się 59 szkół, czyli 7% wszystkich szkół. W niższym przedziale są 742 szkoły (88,12%), w wyższym przedziale jest 41 szkół (4,86% wszystkich szkół).
EGZAMIN GIMNAZJALNY W CZĘŚCI HUMANISTYCZNEJ
I Zestawienie średniej ilości punktów według typów arkuszy.
Arkusz |
A1 |
A4 |
A7 |
Gmina m. Radom |
34,75 |
33,50 |
39,20 |
Powiat m. Radom |
34,75 |
33,50 |
39,20 |
Szkoła |
40,46 |
32,50 |
41,00 |
Wzrost (+) lub spadek (-) śr. pkt. w stosunku do gminy |
+ 5,71 |
- 1,00 |
+ 1,80 |
Klasa IIIa |
40,17 |
30,00 |
41,00 |
Klasa IIIb |
41,05 |
35,00 |
- |
Klasa IIIc |
40,15 |
- |
41,00 |
Ogólny średni wynik egzaminu dla szkoły, dla arkusza A1 i A7 jest wyższy niż wynik powiatu i gminy. Słabiej wypadły wyniki dla arkusza A4 – są niższe od średnich wyników gminy i powiatu. Nie ma istotnych różnic między średnimi wynikami poszczególnych klas.
II Średnia punktów z humanistycznej części egzaminu w przeliczeniu na oceny wg WSO.
Arkusz |
A1 |
A7 |
A4 |
Średnia punktów |
40,46 |
41 |
32,50 |
Ocena |
80,92% db (4) |
82% db (4) |
65% dst (3) |
Przeliczając średnią liczbę pkt. na % i na oceny wg WSO można zauważyć, że znacznie lepiej wypadły arkusze A1 i A7 (górna punktacja oceny dobrej) niż arkusz A4 (ocena dostateczna).
III Porównanie wyników uczniów ZSI w ostatnich latach (arkusz A1).
Umiejętność |
Czytanie |
Tworzenie |
2003r. |
84% |
68,6% |
2004r. |
81,84% |
63,08% |
2005r. |
87,16% |
74% |
W wynikach w części humanistycznej widoczna jest poprawa zarówno w zakresie czytania jak i tworzenia tekstów.
IV Zestawienie według poszczególnych umiejętności dla arkusza A1.
Umiejętność |
Czytanie |
Tworzenie |
Gmina Radom |
19,47 |
15,28 |
Szkoła w pkt. |
21,79 |
18,67 |
Szkoła w % |
87,16% |
74,68% |
Ocena wg WSO |
bdb (5) |
db (4) |
Klasa IIIa |
21,33 |
18,83 |
Klasa IIIb |
22,00 |
19,05 |
Klasa IIIc |
22,00 |
18,15 |
Wyniki części humanistycznej egzaminu wykazują na lepsze opanowanie umiejętności czytania (ocenionej na bdb wg naszego WSO), słabiej tworzenia (db wg WSO).
V Zestawienie według poszczególnych umiejętności dla arkusza A7.
Umiejętność |
Czytanie |
Tworzenie |
Gmina Radom |
20,20 |
19,00 |
Szkoła w pkt. |
21,67 |
19,33 |
Szkoła w % |
86,68% |
77,32% |
Ocena wg WSO |
bdb (5) |
db (4) |
W tej grupie uczniów także korzystnie przedstawiają się wyniki w części humanistycznej egzaminu – wg naszego WSO na ocenę bardzo dobrą - czytanie i dobrą - tworzenie.
VI Zestawienie według poszczególnych umiejętności dla arkusza A4.
Umiejętność |
Czytanie |
Tworzenie |
Gmina Radom |
17,25 |
16,25 |
Szkoła w pkt. |
16,50 |
16,00 |
Szkoła w % |
66% |
64% |
Ocena wg WSO |
dst (3) |
dst (3) |
Uczniowie piszący egzamin na arkuszu A4 (dla niedowidzących) uzyskali najsłabsze wyniki: czytanie i tworzenie - na ocenę dostateczną.
Test okazał się umiarkowanie łatwy (współczynnik łatwości p= 0,69). Współczynnik łatwości zadań zamkniętych wynosi 0,83, a zadań otwartych 0,59. W zakresie czytania trudne było rozpoznawanie środków wyrazu w utworze poetyckim (p= 0,48) oraz odczytywanie sensu cytowanego wiersza (p= 0,27). Zadanie 32. okazało się umiarkowanie trudne (p= 0,59). Wymagało ono napisania planu wycieczki. Z czterech ocenianych w tym zadaniu czynności najgorzej wypadło przestrzeganie norm ortograficznych i interpunkcyjnych (p= 0,27). Zadanie 33. (p= 0,61), w którym należało napisać list, okazało się dość łatwe. Sporo problemów przysporzyła uczniom leksykalna, frazeologiczna i składniowa poprawność wypowiedzi (p= 0,48). Znacznie gorzej było z ortografia (p= 0,24) i interpunkcją (p = 0,30).
Z porównania współczynnika łatwości dwóch podstawowych umiejętności wynika, że lepiej wypadło czytanie. Wymagania w tym zakresie spełniło 87% uczniów. Tworzenie własnego tekstu okazało się trudniejsze – 75 % uczniów nie miało z tym problemów. W arkuszu A1 notujemy wzrost wskaźnika w stosunku do gminy i województwa.
W arkuszach A7 również znacznie lepiej wypadło czytanie. Wymagania w tym zakresie spełnione zostały w 90%. Wymagania w zakresie tworzenia tekstu spełnione zostały w 74%. W arkuszach A7 notujemy również wzrost wskaźnika w stosunku do gminy.
W arkuszu A4 czytanie i tworzenie wypadły na podobnym poziomie. Notujemy tutaj spadek wskaźnika łatwości w stosunku do gminy.
Tabela staninowa dla wyników uczniowskich (dla A1)
Stanin |
Opis wyniku |
Przedziały punktowe |
Liczba uczniów |
% uczniów |
1. |
najniższy |
0 - 16 |
- |
- |
2. |
bardzo niski |
17 - 22 |
1 |
1,75% |
3. |
niski |
23 - 28 |
1 |
1,75% |
4. |
niżej średni |
29 - 33 |
1 |
1,75% |
5. |
średni |
34 -38 |
13 |
22,8% |
6. |
wyżej średni |
39 - 41 |
17 |
29,8% |
7. |
wysoki |
42 - 44 |
12 |
21,05% |
8. |
bardzo wysoki |
45 - 46 |
8 |
14,03% |
9. |
najwyższy |
47 - 50 |
4 |
7,01% |
Największa grupa uczniów (29,8%) uzyskała wynik wyżej średni. Żaden z uczniów nie uzyskał wyniku najniższego. Wynik najwyższy uzyskało 7% uczniów.
Wynik szkoły wg norm staninowych (dla A1):
Opis wyniku |
Przedział punktowy |
Śr. pkt. dla szkoły |
bardzo wysoki |
39,64 – 42,25 |
40,46 |
W tym przedziale znalazło się 59 szkół - 7% (wszystkich szkół 842). W niższym przedziale – 742 szkoły – 88,12%. W wyższym przedziale – 41 szkół – 4,86%.