Samorząd Uczniowski
Rada Uczniowska PG nr 14 w roku szkolnym 2014/2015:
przewodnicząca – Olga Żelazowska kl. IIgD
z-ca przewodniczącej – Szymon Bukowski kl. IIIgC
Rada Uczniowska PSP nr 14 w roku szkolnym 2014/2015:
przewodniczący – Karol Krawczyk kl. 6a
z-ca przewodniczącego – Oliwia Grymuła kl. 6c
sekretarz – Julia Świniarska kl. 5a
Sekcja plastyczno – kulturalna
Maksymilian Czajkowski kl. 4a
Hubert Kaniewski kl. 4a,
Aleksandra Kowalska kl. 4c
Zofia Kowalczyk kl. 4d
Emilia Karwat kl. 5b,
Natalia Fokt kl. 5c
Jakub Oziębło kl. 6b
W skład Zespołu Szkół Integracyjnych wchodzą: PSP nr 14 i PG nr 14. W związku z tym od września 2006r. działają w naszej szkole dwa Samorządy Uczniowskie, które ściśle ze sobą współpracują, organizując wiele imprez szkolnych i włączając się w życie kulturalne szkoły.
Przedstawiciele SU PSP nr 14 i PG nr 14 tworzą dwie Rady Uczniowskie, które reprezentują ogół uczniów i razem ze sobą współpracują podczas realizowania zadań.
ORDYNACJA WYBORCZA DO SAMORZĄDU UCZNIOWSKIEGO
PUBLICZNEJ SZKOŁY PODSTAWOWEJ NR 14
ORAZ
PUBLICZNEGO GIMAZJUM NR 14
W ZESPOLE SZKÓŁ INTEGRACYJNYCH IM. JANA PAWAŁA II
W RADOMIU
- Ordynacja wyborcza określa zasady i tryb powoływania reprezentantów do SU PSP Nr 14 oraz SU PG Nr 14.
- Czynne prawo wyborcze mają uczniowie klas IV – VI PSP Nr 14 oraz wszyscy uczniowie PG Nr 14.
- Do SU PSP NR 14 mogą kandydować tylko uczniowie z klas V oraz VI; do SU PG Nr 14 kandydują uczniowie z wszystkich klas gimnazjum.
- Wybory są równe – każdemu przysługuje tylko jeden głos.
- Głosować można tylko osobiście.
- Wybory do SU zarządzają opiekunowie SU.
- Kontrolę nad przebiegiem wyborów sprawują opiekunowie SU.
- Wybory przeprowadzone są w trybie dwustopniowym. Kandydaci do SU powoływani są podczas wyborów wewnątrz klasowych po konsultacji z wychowawcą klasy. Reprezentanci klas nie muszą być wyłonieni spośród członków Samorządów Klasowych. Kandydat musi mieć zachowanie co najmniej bardzo dobre i średnią ocen powyżej 4,00.
- Wybory są większościowe. Kandydaci, którzy otrzymają największą ilość głosów, wyłonią spośród siebie Przewodniczącego SU, Zastępcę Przewodniczącego SU oraz 3 członków SU
- Kandydat, który otrzyma największą ilość głosów zostanie powołany przez społeczność szkolną na Przewodniczącego SU.
- Wybory przeprowadzone są w trybie tajnym, na przygotowanych przez opiekunów SU kartach do głosowania.
Tryb przeprowadzania wyborów.
- Wybory powinny być przeprowadzone w do końca pierwszego miesiąca nauki w nowym roku szkolnym.
- Wyżej wymieniony okres obejmuje:
- Dwutygodniowy okres powoływania Samorządów Klasowych i wyłaniania klasowych kandydatów do SU PSP Nr 14 oraz SU PG Nr 14 przy współpracy wychowawców klas;
- Czterodniowy termin kampanii wyborczej;
- Jeden dzień ciszy przedwyborczej;
- Jeden dzień wyborów.
- W dniu ciszy przedwyborczej oraz w dniu wyborów prowadzenie wszelkiej kampanii jest zabronione. W przypadku nieprzestrzegania ustaleń, kandydat będzie pozbawiony prawa wyborczego.
- Nad przebiegiem wyborów czuwają opiekunowie SU.
- Wybory przeprowadzone są w trybie tajnym, na kartach do głosowania przygotowanych przez opiekunów SU.
- Głosy są liczone przez opiekunów SU oraz 2 przedstawicieli SU ubiegłej kadencji i nie kandydujących w roku bieżącym i są objęte tajemnicą aż do czasu ich ogłoszenia.
- Wyniki wyborów ogłoszone są 2 dni od daty ich przeprowadzenia.
- Kadencja SU PSP Nr 14 i SU PG Nr14 w Zespole Szkół Integracyjnych im. Jana Pawła II w Radomiu trwa 1 rok.
- Pierwsze posiedzenie nowego SU inicjują opiekunowie SU.
- Ordynacja zostaje zatwierdzona przez Dyrektora szkoły oraz opiekunów SU.
Plan pracy Samorządu Uczniowskiego PSP14 na rok szkolny 2013/2014:
Cele:
- Dbanie o dobre imię i honor szkoły, kultywowanie i wzbogacanie jej tradycji.
- Kształtowanie patriotycznych postaw uczniów oraz pogłębianie zainteresowań z zakresu różnych dziedzin wiedzy i kultury (w tym także kultury fizycznej).
- Wpajanie zasad „zdrowej” rywalizacji i motywowanie do wysiłków na rzecz innych.
- Realizacja zadań dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych szkoły.
- Rozwijanie samodzielności, współodpowiedzialności w rozwiązywaniu problemów własnych oraz innych uczniów.
- Szerzenie znajomości Praw Człowieka, Praw Dziecka, Praw i Obowiązków Ucznia.
Zadania do realizacji na rok szkolny 2013/2014:
Lp. | Zadania do realizacji | Termin |
1. |
Organizacja dyskoteki z okazji Dnia Chłopaka |
wrzesień |
2. |
Przygotowanie i przeprowadzenie międzyklasowego konkursu „Nasza szkoła w obiektywie” – wystawa prac |
wrzesień/październik |
3. |
Obchody jubileuszu XX-lecia szkoły współorganizacja uroczystości |
październik/listopad |
4. |
Przygotowania programu artystycznego z okazji Dnia Edukacji Narodowej wraz z PG14 |
październik |
5. |
Udział w akcji zbiórki pieniędzy „Dzieło Nowego Tysiąclecia” we współpracy z Świetlicą Szkolną |
październik |
6. |
Organizacja i przygotowanie koncertu „Stop - jestem bezpieczny". |
listopad |
7. |
Przeprowadzenie na terenie ZSI przedświątecznej zbiórki żywności |
grudzień/kwiecień |
8. |
Przygotowanie i przeprowadzenie „poczty walentynkowej” |
luty |
9. |
Dzień sportu– pierwszy dzień wiosny. Organizacja festynu szkolnego, rozgrywek sportowych. |
marzec |
10. |
Organizacja i przygotowanie koncertu „Wiosenne muzykowanie". |
marzec |
11. | Przygotowanie i przeprowadzenie szkolnego konkursu na najpiękniejszą dekorację świąteczną: „Anioły są wszędzie”. Przygotowanie dekoracji świątecznej, dekoracja szkoły. | grudzień |
12. |
Organizacja szkolnej imprezy pod hasłem „Dzień języków obcych” – prezentacja krajów Europy oraz narodowych potraw. |
maj |
13. | Organizacja dyskoteki dla uczniów klas IV-VI | luty |
Nasza szkoła uczestniczy w międzynarodowym programie e-Twinning – Europejska Współpraca Szkół. W ramach prac projektowych mamy okazję poznać kolegów i koleżanki z innych europejskich szkół, korespondować z nimi drogą pocztową i elektroniczną, doskonalić nasze umiejętności porozumiewania sie w j. angielskim, poznać zwyczaje, systemy nauczania, zainteresowania i codzienne życie dzieci i młodzieży z innych krajów. Dzięki uczestnictwu w projekcie możemy podnosić swoje umiejętności stosowania ICT, poznawania nowych programów tworzenia prezentacji multimedialnych.
Uczniowie biorą udział w projekcie: „Jestem ECO”. Praca opiera się głównie na korespondencji w j. angielskim z uczniami ze szkół z całej Europy. Wraz z kolegami z Niemiec, Francji, Turcji, Włoch, Wielkiej Brytanii, Hiszpanii, wymieniamy się informacjami, spostrzeżeniami o nas samych, naszych zainteresowaniach, a przede wszystkim o ekologii, ochronie środowiska i naszych sposobach na zdrowe życie.
Opiekunowie samorządu PSP:
Dorota Banaś
Agnieszka Iwańska
Iwona Szymańska
Anna Malatyńska, Grażyna Ferenc (opiekunowie sekcji plastycznej)
Opiekunowie samorządu PG:
B. Kowalska
J. Nowak