Projekt
Realizowany projekt jest możliwy dzięki wsparciu finansowemu Wspólnoty Europejskiej
Temat projektu
Tematem realizowanego przez nas projektu jest „Wzrost ryzyka w Europie mimo wzrostu ochrony zdrowia”. Chcemy, aby wszyscy ludzie – młodzi i starsi - zrozumieli jak duże niebezpieczeństwo zagraża nam w życiu codziennym. Dzieje się tak z wielu powodów: szybszego tempa życia, postępu technicznego czy zanieczyszczenia środowiska. Bycie świadomym tych ryzyk jest ważne, abyśmy mogli im zapobiegać oraz chronić siebie i swoje rodziny przed niebezpieczeństwem.
Termin realizacji
Prace nad projektem przewidziane są na dwa lata 2011-2013.
Najważniejsze cele
- Poznanie i uświadomienie sobie przez młodzież zagrożeń środowiskowych i społecznych jakie czyhają na nich w codziennym życiu oraz poznanie sposobów radzenia sobie z nimi;
- Zachęcanie młodzieży do nauki języków obcych, doskonalenie umiejetności komunkacji miedzynarodowej.
- Wspieranie nauczycieli w tworzeniu innowacyjnych i opartych na TIK treści, metod nauczenia oraz praktyk w zakresie uczenia się przez całe życie.
- Wzmacnianie jakości i wymiaru europejskiego kształcenia nauczycieli, poprzez ich rozwój zawodowy.
- Wzmocnienie współpracy z rodzicami i społecznością lokalną.
Języki komunikacji
Językiem komunikacji w projekcie jest język angielski.
Planowane działania
W trakcie trwania projektu w każdej ze szkół realizować będziemy działania, które pozwolą nam poznać zagrożenia środowiskowe, a więc: trzęsienia ziemi, wulkany, powodzie, zanieczyszczenia powierza, gleby i wody, a także zagrożenia społeczne – narkomania, używki, cyberprzestrzeń, telefony komórkowe. Będziemy badali i opisywali wyżej wymienione problemy oraz uczyli się jak sobie z nimi radzić. Posłużą temu ankiety, kwestionariusze, przygotowywane wywiady, filmy, prezentacje. Informacje dotyczące realizowanych zadań będą publikowane również w szkolnej gazetce oraz będą udostępnione całej społeczności szkolnej na tablicy informacyjnej (hol gimnazjum).
W trakcie trwania projektu skupimy sie na:
- Poznawaniu siebie, rodzin, kultury i życia ludzi w danym kraju.
- Problemach trzęsień ziemi, wulkanów, życiu ludzi na terenach zagrożonych kataklizmami oraz ochronie życia i zdrowia.
- Niebezpieczeństwach technologii informacyjnej i komunikacyjnej, zagrożeniach ITC dla zdrowia młodych ludzi, sposobach ich racjonalnego używania.
- Niebezpieczenstwach wynikajacych z nieprawidłowego odżywiania się, poszukiwaniu sposobów zdrowego trybu życia.
- Poznaniu i uświadomieniu młodzieży ryzyka zażywania narkotyków, spożywania alkoholu, wypracowaniu wspólnych sposobów radzenia sobie z nałogami.
- Zdobywaniu informacji o życiu migrantów.
Rezultaty materialne
Zadania realizowane w szkołach będą prezentowane podczas wizyty w szkole goszczącej oraz na koniec każdego roku szkolnego we wszystkich szkołach
Po każdym spotkaniu roboczym, państwo będące gospodarzem, opublikuje raport z udziałem każdego z partnerów, pokazując działania, jakie miały miejsce przez czas wizyty i wnioski po niej. Zostanie założona również strona internetowa projektu, na której umieszczane będą wytwory pracy uczniów, prezentacje, fotoreportaże, albumy itp.
W trakcie trwania projektu uczniowie i nauczyciele kontaktować sie będą oraz wymieniać informacje poprzez komunikatory: Skype, Facebbok oraz blog projektu Comenius
Przedmioty nauczania włączone w realizację projektu
Tematyka projektowa realizowana będzie na lekcjach historii, geografii, języka polskiego, języków obcych, matematyki, informatyki
Grupa robocza
W skład grupy roboczej wchodzą nauczyciele:
Wicedyrektor: Małgorzata Szewczyk
Koordynator szkolny: Dorota Banaś – nauczyciel wspomagający na j.angielskim
Monika Czubak - nauczyciel informatyki
Agnieszka Iwańska - nauczyciel wspomagający
Beata Kowalska - nauczyciel języka polskiego
Emilia Kowalska – nauczyciel - bibliotekarz
Piotr Spólny – nauczyciel języka angielskiego
Spotkania Zespołu Projektowego Comenius
W szkole znalazło się wielu miłośników koła europejskiego. Spośród uczniów klas gimnazjalnych powstał prężny zespół, który systematycznie uczęszcza na dodatkowe zajęcia Zespołu Projektowego Comenius. Spotkania prowadzone są przez nauczycieli: p. Dorotę Banaś, p. Agnieszkę Iwańską, p. Beatę Kowalską.
Skład Zespołu Projektowego:
- B. Czubak
- Sz. Kowalski
- N. Wachnicka
- A. Kotkowska
- I. Pawlińska
- M. Kwaśniewska
- M. Girmakowski
- J. Zelga
- J. Iwański
- M. Figura
- M. Dobosz
- J. Grzegorzewska
- P. Banaś
- A. Iwańska
- W. Piętowska
- S. Ruszczyk
- K. Puda
Uczniowie chętnie i aktywnie biorą udział w zaplanowanych zajęciach. Realizują tematy projektowe, tworzą prezentacje multimedialne, a także korespondują z uczniami ze szkół partnerskich (w języku angielskim). Poszerzają również wiadomości na temat krajów partnerskich za pomocą technologii komputerowych.