Projekt

Realizowany projekt jest możliwy dzięki wsparciu finansowemu Wspólnoty Europejskiej

 

   Temat projektu

   Tematem realizowanego przez nas projektu jest „Wzrost ryzyka w Europie mimo wzrostu ochrony zdrowia”. Chcemy, aby wszyscy ludzie – młodzi i starsi - zrozumieli jak duże niebezpieczeństwo zagraża nam w życiu codziennym. Dzieje się tak z wielu powodów: szybszego tempa życia, postępu technicznego czy zanieczyszczenia środowiska. Bycie świadomym tych ryzyk jest ważne, abyśmy mogli im zapobiegać oraz chronić siebie i swoje rodziny przed niebezpieczeństwem.

 

   Termin realizacji

   Prace nad projektem przewidziane są na dwa lata 2011-2013.

 

   Najważniejsze cele

  • Poznanie i uświadomienie sobie przez młodzież zagrożeń środowiskowych i społecznych jakie czyhają na nich w codziennym życiu oraz poznanie sposobów radzenia sobie z nimi;
  • Zachęcanie młodzieży do nauki języków obcych, doskonalenie umiejetności komunkacji miedzynarodowej.
  • Wspieranie nauczycieli w tworzeniu innowacyjnych i opartych na TIK treści, metod nauczenia oraz praktyk w zakresie uczenia się przez całe życie.
  • Wzmacnianie jakości i wymiaru europejskiego kształcenia nauczycieli, poprzez ich rozwój zawodowy.
  • Wzmocnienie współpracy z rodzicami i społecznością lokalną.

 

   Języki komunikacji

   Językiem komunikacji w projekcie jest język angielski.

 

   Planowane działania

   W trakcie trwania projektu w każdej ze szkół realizować będziemy działania, które pozwolą nam poznać zagrożenia środowiskowe, a więc: trzęsienia ziemi, wulkany, powodzie, zanieczyszczenia powierza, gleby i wody, a także zagrożenia społeczne – narkomania, używki, cyberprzestrzeń, telefony komórkowe. Będziemy badali i opisywali wyżej wymienione problemy oraz uczyli się jak sobie z nimi radzić. Posłużą temu ankiety, kwestionariusze, przygotowywane wywiady, filmy, prezentacje. Informacje dotyczące realizowanych zadań będą publikowane również w szkolnej gazetce oraz będą udostępnione całej społeczności szkolnej na tablicy informacyjnej (hol gimnazjum).

   W trakcie trwania projektu skupimy sie na:

  • Poznawaniu siebie, rodzin, kultury i życia ludzi w danym kraju.
  • Problemach trzęsień ziemi, wulkanów, życiu ludzi na terenach zagrożonych kataklizmami oraz ochronie życia i zdrowia.
  • Niebezpieczeństwach technologii informacyjnej i komunikacyjnej, zagrożeniach ITC dla zdrowia młodych ludzi, sposobach ich racjonalnego używania.
  • Niebezpieczenstwach wynikajacych z nieprawidłowego odżywiania się, poszukiwaniu sposobów zdrowego trybu życia.
  • Poznaniu i uświadomieniu młodzieży ryzyka zażywania narkotyków, spożywania alkoholu, wypracowaniu wspólnych sposobów radzenia sobie z nałogami.
  • Zdobywaniu informacji o życiu migrantów.

 

   Rezultaty materialne

   Zadania realizowane w szkołach będą prezentowane podczas wizyty w szkole goszczącej oraz na koniec każdego roku szkolnego we wszystkich szkołach

   Po każdym spotkaniu roboczym, państwo będące gospodarzem, opublikuje raport z udziałem każdego z partnerów, pokazując działania, jakie miały miejsce przez czas wizyty i wnioski po niej. Zostanie założona również strona internetowa projektu, na której umieszczane będą wytwory pracy uczniów, prezentacje, fotoreportaże, albumy itp.

   W trakcie trwania projektu uczniowie i nauczyciele kontaktować sie będą oraz wymieniać informacje poprzez komunikatory: Skype, Facebbok oraz blog projektu Comenius

 

   Przedmioty nauczania włączone w realizację projektu

   Tematyka projektowa realizowana będzie na lekcjach historii, geografii, języka polskiego, języków obcych, matematyki, informatyki

 

   Grupa robocza

   W skład grupy roboczej wchodzą nauczyciele:

   Wicedyrektor: Małgorzata Szewczyk

   Koordynator szkolny: Dorota Banaś – nauczyciel wspomagający na j.angielskim

   Monika Czubak - nauczyciel informatyki

   Agnieszka Iwańska - nauczyciel wspomagający

   Beata Kowalska - nauczyciel języka polskiego

   Emilia Kowalska – nauczyciel - bibliotekarz

   Piotr Spólny – nauczyciel języka angielskiego

 

   Spotkania Zespołu Projektowego Comenius

   W szkole znalazło się wielu miłośników koła europejskiego. Spośród uczniów klas gimnazjalnych powstał prężny zespół, który systematycznie uczęszcza na dodatkowe zajęcia Zespołu Projektowego Comenius. Spotkania prowadzone są przez nauczycieli: p. Dorotę Banaś, p. Agnieszkę Iwańską, p. Beatę Kowalską.

 

   Skład Zespołu Projektowego:

  • B. Czubak
  • Sz. Kowalski
  • N. Wachnicka
  • A. Kotkowska
  • I. Pawlińska
  • M. Kwaśniewska
  • M. Girmakowski
  • J. Zelga
  • J. Iwański
  • M. Figura
  • M. Dobosz
  • J. Grzegorzewska
  • P. Banaś
  • A. Iwańska
  • W. Piętowska
  • S. Ruszczyk
  • K. Puda

   Uczniowie chętnie i aktywnie biorą udział w zaplanowanych zajęciach. Realizują tematy projektowe, tworzą prezentacje multimedialne, a także korespondują z uczniami ze szkół partnerskich (w języku angielskim). Poszerzają również wiadomości na temat krajów partnerskich za pomocą technologii komputerowych.