Akredytacja Erasmusa – nasz sukces!

 

 

 

a

 

Publiczna Szkoła Podstawowa Nr 14 Integracyjna im. Jana Pawła II w Radomiu
otrzymała akredytację  Erasmusa w sektorze Edukacja Szkolna na lata 2021-2027 o numerze 2022-1-PL01-KA120-SCH-000103832.

a

a

a

a

a

a

Przez najbliższe kilka lat będziemy realizować projekty, których celem jest:

– wzrost umiejętności nauczycieli w posługiwaniu się i wykorzystaniu technologii cyfrowej
w celu motywacji uczniów do nauki, uatrakcyjnienia zajęć, podnoszenia umiejętności uczniów;

– wyposażenie nauczycieli w wiedzę i umiejętności nauczana włączającego, pracy z uczniem ze specjalnym potrzebami edukacyjnymi, niwelacji zaburzeń emocjonalno-społecznych u młodzieży;

– podniesienie kompetencji językowych nauczycieli.

a

a

a

PIKNIK EUROPEJSKI 2024

W tym roku obchodziliśmy 20 rocznicę przystąpienia Polski do Unii Europejskiej. Z tej okazji uczniowie i nauczyciele Publicznej Szkoły Podstawowej Nr 14 Integracyjnej zorganizowali Piknik Europejski. Impreza odbyła się na boisku szkolnym, które na ten dzień zamieniło się w międzynarodowe targi kulinarne. Zadaniem każdej klasy było przygotowanie stoiska z potrawami jednego kraju należącego do Unii Europejskiej (tydzień wcześniej odbyło się losowanie) oraz przedstawienie najważniejszych informacji o „swoim” państwie – symbole narodowe, stolica, położenie, rok przystąpienia do Unii Europejskiej. W związku z tym, że wydarzenie angażowało całą społeczność szkolną, każdy dołożył wszelkich starań, aby czas spędzony w „międzynarodowym” gronie nie był stracony. Rodzice pomogli w przygotowaniu przepysznych potraw, nauczyciele mieli możliwość zrealizować swoje zajęcia poza klasą w niestandardowy sposób, a uczniowie nabyli wiele nowych umiejętności – m.in. współpracy w zespole, przedsiębiorczości, kreatywności, organizacji pracy.

Było radośnie, słonecznie, europejsko i bardzo smacznie. Podróżowaliśmy po różnych krajach europejskich poznając tradycje oraz kulturę naszych bliższych i dalszych sąsiadów.

a

a

a

a

Project nr 1
(2023-1-PL01-KA121-SCH-000141839) trwać będzie od 01.06.2023 do 31.08.2024 r.
W ramach działań projektowych 25 nauczycieli weźmie udział w szkoleniach dotyczących pracy z uczniem ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, doskonalić będzie umiejętności posługiwania się i wykorzystania na lekcjach technologii cyfrowej oraz rozwijać będzie swe umiejętności komunikacji w języku angielskim. Nauczyciele poznają nowe metody, formy pracy w szkole w tym aktywizujące uczniów jak również sposoby rozwiązywania konfliktów i zapobiegania przemocy rówieśniczej.

a

Szkolenia:

Introducing sustainability through game-based learning and gamification

Digital tools for cultural heritage education

Fluency & english language development

Conflict management, emotional intelligence and bullying prevention

Embracing neurodiversity –sen – supporting special educational needs (sen)

Fluency and english language development

Refresher course for already practicing english language teachers (esl,efl,esol)

English language course for teachers: building foundations – beginner level

ICT in the classroom: innovative tools to facilitate students learning, collaboration and creativity

Art as therapy: self-expression and special needs in art education

Spice up your teaching ideas – language teaching methodology

a

a

a

a

a

a

a

Wykorzystanie w praktyce zdobytej wiedzy i umiejętności, czyli wpływ Erasmus+ na nauczycieli, uczniów, szkołę

a

  1. Uczestnicy projektu stworzyli dla uczniów klasy szóstej grę terenową pt: „Poznaj swoją szkołę”.

Uczniowie podzieleni na grupy i wyposażeni w telefony rozwiązywali zadania dotyczące szkoły. Postępowali zgodnie z zamieszczoną instrukcją, zdobywając punkt po punkcie. Po zakończonej zabawie chętnie opowiadali o swoich wrażeniach.

Gra sprawdzała nie tylko ich wiedzę, ale również zmuszała zespoły do twórczego rozwiązywania problemów. W grze liczyły się współpraca i logiczne twórcze myślenie.

a

a

  1. W ramach wdrażania zdobytej podczas realizacji projektu Erasmus+ wiedzy i umiejętności, nauczyciele uczestniczyli w warsztatach dotyczących stosowania technologii cyfrowej w klasie.

Podczas warsztatów kursanci zaprezentowali kilka aplikacji i platform edukacyjnych. Poznali między innymi aplikację Gooschase, która służy do tworzenia gier dydaktycznych, quizów, gier terenowych. Sami wzięli udział w grze terenowej po szkole, rozwiązali wszystkie zadania.

Gooschase – aplikacja do tworzenia interaktywnych doświadczeń, angażująca społeczność
w sposób kreatywny. Łączy aktywność w prawdziwym otoczeniu.

Aplikacja umożliwia tworzenie trzech typów zadań z wymaganą odpowiedzią tekstową, zdjęciem lub podaniem lokalizacji. W grze wszyscy są zwycięzcami. Każda drużyna, która wykona zadanie, otrzymuje tyle samo punktów, niezależnie od szybkości odpowiedzi.

https://www.goosechase.com/

      a

  a

  1. Lekcja chemii w ramach Erasmus+ z wykorzystaniem języka angielskiego.

„Otrzymywanie zasad” było tematem lekcji chemii, podczas której, oprócz typowych pojęć chemicznych, uczniowie mogli poszerzyć swoje słownictwo z języka angielskiego. Panie Renata Jesionek i Ewa Rutkowska zainspirowane na kursie na Malcie nauką języka angielskiego przygotowały zajęcia, na których przy pomocy angielskiego mini-słownika pojęć chemicznych uczniowie budowali i opisywali reakcje zasadowe. Ewaluacją zajęć był dwujęzyczny quiz Kahoot. Nie była to typowa lekcja CLIL, ale oprócz poznania wiadomości, dała szansę na ciekawą i fajną naukę przez zabawę.

a

a

  1. Z językiem angielskim każdego dnia. Elementy metody CLIL.

Jako efekt nauki języka angielskiego nauczyciele edukacji wczesnoszkolnej prowadzili zajęcia z wykorzystaniem elementów metody CLIL.

Celem zajęć było poznanie przez dzieci życia wsi, zwierząt w gospodarstwie. Obok pojęć w języku polskim wprowadzone zostało słownictwo z języka angielskiego: nazwy zwierząt hodowlanych, np. cow, pig, horse, chicken, dog, cat itp., budynków oraz terenu wokół domu, np. house, garden, tree. Dzieci grały m. in. po angielsku w memory z nazwami i obrazkami zwierząt, słuchały słów i powtarzały je w dwóch językach. Oglądały bajkę na temat wsi oraz uczyły się piosenki o zwierzętach po angielsku itp. Treści zajęć i ich realizacja łączyły ze sobą kilka edukacji przedmiotowych – język polski, język angielski, plastykę, technikę, muzykę, a także rozwijały percepcję wzrokową, słuchową, pamięć i koncentrację uwagi.

Zajęcia prowadzone były w ramach realizowanej innowacji pedagogicznej, która opracowana została również jako efekt uczestnictwa w kursie nauki języka angielskiego.

a

  1. Sztuka, plastyka łączy przedmioty szkolne i ma zastosowanie terapeutyczne. Nowy sposób nauczania przez działanie praktyczne.

W ramach wdrażania umiejętności zdobytych podczas szkolenia Erasmus „Art as Therapy: Self-Expression and Special Needs in Art Education” 19.06.2024 r. zorganizowano warsztaty plastyczno-przyrodnicze dla uczniów klas 4 i 5.

Dzieci miały możliwość wykonania mandali, metaloplastyki, malowania akrylami, tworzenia obrazów za pomocą odbijania wzorów liści. Mogły tworzyć dzieła za pomocą kropkowania i malowania zwierząt wg instrukcji „kreska po kresce”, rysować elementy bez odrywania ręki, tworzyć obrazy przy użyciu taśmy i farb itp.

Dzięki artystycznej aktywności uczniowie rozwijali swoją kreatywność, ćwiczyli koncentrację, poprawiali umiejętności manualne oraz poszerzali wiedzę z zakresu przyrody i geografii. Uczyli się relaksowania i autoekspresji za pomocą sztuki.

Z radością uczestniczyli w warsztatach i byli dumni ze swoich prac. Otrzymali też konkretne wskazówki, jak organizować podobne działania samodzielnie lub z rodziną czy kolegami.

a

a

Lista przydatnych w pracy nauczyciela linków i aplikacji:

a

  1. We współpracy z MSCDN w Radomiu prowadzimy warsztaty – Jak skutecznie napisać wniosek o akredytację w Erasmus+.

https://mscdn.pl/akredytacja-w-programie-erasmus-warsztaty-metodyczne/

Celem warsztatów jest zapoznanie uczestników ze strukturą programu Erasmus+ oraz praktyczne przygotowanie do skutecznego składania wniosków o Akredytację Erasmus+. Uczestnicy dowiedzą się, jak konstruować wnioski, jakie dokumenty są wymagane oraz jakie korzyści płyną z uzyskania akredytacji.

Komponenty (moduły) warsztatów:

  1. Struktura i założenia projektów Erasmus+ KA1 – Omówienie głównych założeń programu oraz rodzajów projektów, które mogą być realizowane w ramach Akcji Kluczowej 1 (KA1), czyli mobilności edukacyjnej.
  2. Mobilność edukacyjna – zagraniczne wyjazdy uczniów, nauczycieli i kadry w celach edukacyjnych – Szczegóły dotyczące organizacji zagranicznych wyjazdów edukacyjnych, procedury aplikacyjne oraz korzyści płynące z udziału w programie.
  3. Akredytacja Erasmus+ biletem wstępu do programu – Wprowadzenie do procesu akredytacji, który jest warunkiem koniecznym do ubiegania się o środki z programu Erasmus+.
  4. Konstruowanie wniosków o akredytację i wymagana dokumentacja w procesie składania wniosku – Praktyczne wskazówki dotyczące tworzenia wniosków, kompletowania niezbędnej dokumentacji oraz najczęstsze błędy popełniane przez wnioskodawców.

a

a

a

WYRÓŻNIENI ZA MIEDZYNARODOWĄ PRACĘ !!!

W połowie września 2024 r. opiekunki Szkolnego Koła Europejskiego uczestniczyły w konferencji Standardy jakości Erasmusa w praktyce szkolnej. Były to intensywne trzy dni, które obfitowały w bardzo interesujące prelekcje (np. na temat edukacji holistycznej, edukacji obywatelskiej w nowej podstawie programowej, sztucznej inteligencji w procesie edukacyjnym) oraz warsztaty oparte na grywalizacji. Ponadto był to czas wielu spotkań i dyskusji na temat realizowanych projektów Erasmus + oraz dzielenia się doświadczeniami związanymi z działaniami międzynarodowymi o zasięgu lokalnym i ogólnopolskim. Przedstawiciele szkół z całej Polski przekazywali wskazówki i pomysły na rozwiązywanie problemów będących częścią projektu.

Ważnym elementem konferencji było uroczyste wręczenie wyróżnień za działania związane z realizacją szkolnych projektów międzynarodowych. Publiczna Szkoła Podstawowa Nr 14 Integracyjna im. Jana Pawła II w Radomiu dostała WYRÓŻNIENIE za realizację i upowszechnianie projektu „Razem dla uczniów” na rzecz cyfryzacji. Działania naszych nauczycieli w tym zakresie zostały nazwane „dobrymi praktykami” i rekomendowane do powielania w innych szkołach. Pamiątkowy dyplom odebrała pani Dorota Banaś – koordynatorka projektu. Była to niesamowita chwila dumy, że nasza szkoła znalazła się w gronie dziesięciu wyróżnionych placówek z całej Polski.

a

a

a

a

a

Razem dla uczniów

Program Unii Europejskiej w dziedzinie edukacji, szkoleń, młodzieży i sportu – to kontynuacja europejskich programów edukacyjnych realizowanych od 1998 r. Jego celem jest wspieranie uczniów, studentów, nauczycieli, wykładowców i wolontariuszy w prowadzeniu międzynarodowych projektów służących podnoszeniu kompetencji. Program na lata 2021-2027.

a

Projekt „Razem dla uczniów” finasowany przez Unię Europejską – krótkoterminowy projekt na rzecz mobilności uczniów i kadry w sektorze edukacji szkolnej realizowany jest od 31.12.2022. W projekcie i szkoleniach bierze udział 18 nauczycieli różnych specjalności, terapeutów.
8 miesięczne działania skupiają się na poznawaniu metod pracy w edukacji włączającej, metod aktywizacji i motywacji uczniów, pracy z uczniami ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.

a

Cele:

– rozwój kluczowych kompetencji uczniów, komunikacyjnych, językowych, cyfrowych

– wsparcie nauczycieli w pracy zdalnej, hybrydowej

– doskonalenie umiejętności kadry w zakresie posługiwania się technologią cyfrową

– wspieranie podopiecznych w procesie nauki

– poprawa jakości nauczania i wsparcia dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi

a

Kurs 1: „Special Needs: the Challenge of inclusion” Lizbona, Portugalia

Kurs 2: „Social Media in the Classroom” Barcelona, Hiszpania

Kurs 3: „Managing Diverse Classroom Facing Upcoming Challenges” Teneryfa

Kurs 4: „Happy schools: Positive Education for Well-Being and Life-Skills Development”, Barcelona, Hiszpania

Kurs 5: „Emprowerment in ICT Skills Making Use of Technology Tools” Malta

Kurs 6: „Time to act- non formal education through in &outdoor methods to empower students’ active participation”  Lizbona, Portugalia

a

Erasmus+ prezentacja 2022

a

a

a

a

W działaniach krótkoterminowego projektu „Razem dla uczniów” wzięło udział 18 nauczycieli, którzy swoje umiejętności doskonalili na różnych kursach w krajach europejskich. Kontynuacją podjętych działań jest dzielenie się wiedzą oraz wdrażanie zdobytych kompetencji.

Jednym z celów projektowych był rozwój kluczowych kompetencji uczniów, komunikacyjnych, językowych, cyfrowych. W związku z tym wiele działań było ukierunkowanych na doskonalenie umiejętności cyfrowych. Odbywało się to trakcie realizacji innowacji pedagogicznej dla uczniów klas 4 oraz podczas zajęć pozalekcyjnych rozwijających zainteresowania, warsztatów VR dla uczniów klas 5 i 6. Podopieczni tworzyli gry edukacyjne w wirtualnej rzeczywistości, korzystali również ze sztucznej inteligencji w celu uzyskania informacji o nowinkach technicznych.

a

a

a

a

Dużym zainteresowaniem wśród uczniów cieszą się zajęcia robotyki, podczas których przybliżane są tajniki programowania i projektowania robotów.

a

a

a

a

Innym celem projektu było doskonalenie umiejętności kadry w zakresie posługiwania się technologią cyfrową. W związku z tym uczestnicy mobilności dzielili się wiedzą i umiejętnościami, ucząc innych nauczycieli nowych narzędzi i aplikacji edukacyjnych (Canva, Crello, Capcut, Bamboozle, Quizis, PBL, techniki relaksacji, VR). Działania te były jednocześnie upowszechnianiem rezultatów projektu.

W ramach wzajemnej nauki odbyły się m.in.:

– warsztaty – Metody aktywizujące w pracy nauczyciela.

a

a

a

a

a

a

a

a

a

a

a

– szkolenie dla nauczycieli mindfulness

a

a

a

a

a

a

a

Okazją do prezentowania rezultatów projektu oraz rozwijania wśród społeczności szkolnej zainteresowania technologią cyfrową był Festyn Rodzinny a także dzień Otwarty Szkoły. Mali i duzi bardzo chętnie korzystali z nowinek technicznych, przebywali w wirtualnej rzeczywistości oraz próbowali swoich sił w kierowaniu robotami edukacyjnymi Dashem & Dotem.

a

a

a

a

aa

a

a

a

– prezentacja dobrych praktyk. Podsumowanie i ewaluacja projektu

Realizowany projekt był promowany również poza szkołą i jej społecznością. Prowadzono wykłady i warsztaty dla studentów Uniwersytetu Humanistycznego w Radomiu z przedmiotu projekt edukacyjny, czyli metoda aktywizująca uczniów. Ponadto delegacja uczniów i nauczycieli wzięła udział obchodach Dnia Europejskiego i Międzyszkolnym Turnieju Wiedzy o Europie organizowanych przez PSP nr 17 w Radomiu.

https://radom.naszemiasto.pl/dzien-europy-w-publicznej-szkole-podstawowej-numer-17-w/ar/c1-9699891

a

a

a

Publiczna Szkoła Podstawowa Nr 14 Integracyjna im. Jana Pawła II w Radomiu wśród 8 placówek nominowanych do tytułu EDUinspiracje 2024.

Zachęcamy do przeczytania artykułu.

Copyright © 2020

Skip to content